Page 59 - ASM YAŞAM DERGİSİ - MAYIS SAYISI
P. 59
İPNOTERAPİ
Buna bağlı ve biraz daha sanırım. Ancak bu düşünüş leğime eksiklerimi giderme
sert bir soru: Günümüzdeki tarzına uzak olan arkadaş- şansı tanıyan bir metod ek-
hekimler (ister başka hiçbir ların, adına “iyi iletişim”, lemiş olabilir miyim?
şeye ihtiyaç duymadığını “güven inşa etmek”, “baba-
belirterek sadece modern can yaklaşım”, ve daha bir- Yaşadığımız toplumu
tıp uygulamaları ile şifa çok şekilde farkına varma- eleştirirken sıkça kullandı-
dağıtmaya çalışan isterse dan adlandırdıkları bu en ğımız “bilgi sahibi olmadan
çalışmalarında farklı oran- önemli silahın ne olduğu- fikir sahibi olmak” deyimi-
larda da olsa geleneksel ve na dikkat çekmek isterim: ni biraz da çuvaldızın minik
tamamlayıcı tıp uygulama- TELKİN ikizini kullanarak kendimi-
ları ile şifa dağıtmaya çalı- ze yöneltmemiz gerektiğini
şanlar olsun) biraz da bü- Ne demek istiyorum. hatırlatan acımasız “fikir”
yücü değiller mi? Hem de Acaba “plasebo” demek ya li eleştirileri dinlemek acı
latife olsun diye değil, antik da “iyileşmenin yarısı heki- verici. Tıpta bilimsellik ta-
büyücülerin kullandığı en me güvendir” demek istiyor nımını koyan WHO’nun
büyük silahı kullanmakla olabilir miyim? “Benimle bilimsel olduğunu test ve
hekimlik yapıp bu büyücü- aynı ilaçları yazıyor; ama teyid ettiğini belirttiği Hip-
lüğü hayatlarına dahil etmiş niye benden daha fazla has- noz/Hipnoterapiyi tıbbi
değiller mi? tası var?” Sorusunun ceva- uygulamalar listesine ekle-
bını vermiş olabilir miyim? mesi, bu çalışmaları takip
Hipnoterapi bilgisine Hipnoterapi bilen, modern ediyor ve destekliyor olma-
sahip ve bu bakış açısını az tıp eğitimi almış, “tıbbi ola- sı, “hipnozda bilimsellik”
çok edinmiş arkadaşarımız rak gereken her şeyi yaptım tartışmasını farklı bir boyu-
buraya kadar anlatmış ol- ama bir şeyler eksik” şüp- ta taşımalı artık, diye düşü-
duklarımdan yola çıkaran hesinin yola düşürdüğü he- nüyorum.
neyi kastettiğimi anladılar kimlerden biri olarak mes-
59